حلقه شهید فهمیده

حلقه شهید فهمیده حلقه نوجوانان پایگاه مقاومت شهید محمدزنگنه میباشد.

حلقه شهید فهمیده

حلقه شهید فهمیده حلقه نوجوانان پایگاه مقاومت شهید محمدزنگنه میباشد.

حلقه شهید فهمیده

**اقای ما مولای ما**
**نگه دار برای ما ***
***ولی فقیه ما ****
***سید علی ما****
*برای دادن پرچم اسلام*
* به دستان مبارک شما*
از مطالب بچه های حلقه صالحین دیدن و نظرات گرانبهای خود را برای بچه ها بنویسید باز دید ها و نظرات شما برای پچه های حلقه امتیاز محسوب میشود ممنون از بازدید شما

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

فعالیت سعید1392/12/12

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۲۴ ب.ظ

کد عکس

امام موسی کاظم (ع):

کسی که هر روز خود را ارزیابی نکند از ما نیست

نظرات  (۳)

۲۱ اسفند ۹۲ ، ۰۹:۲۶ مهدی قراباغی

در روایتی از پیامبر اکرم (ص) است که فرمودندآگاه باشید که قبر با پنج کلمه ندا  سر می دهد پس می گوید:

۱-ای فرزند آدم تو بر پشت من راه می روی و حال آنکه معبر و جایگاهت در شکم من است

۲-خوشحال هستی وقتی بر پشتم راه می روی ولی محزون می شوی وقتی تو را در شکم من جای می دهند

۳-بر روی من گناه می کنی و در شکم من عذاب می شوی

۴-بر روی من می خندی و در شکم من گریان می شوی

۵-بر روی من حرام می خوری اما کرم ها تو را در شکم من خواهند خورد

در جائی دیگر حضرت روایتی دارد که فرمود قبر روزی با پنج کلمه سخن می گوید من خانه تنهایی هستم با خودتان انیسی بیاورید. من خانه  خاکی هستم با خودتان فرش بیاورید . من خانه ما ر و عقرب هستم با خودتان پاد زهر بیاورید . من خانه تاریکی هستم با خودتان چراغی بیاورید . من خانه فقر و نداری هستم با خودتان گنج بیاورید . بعد حضرت می فرمایدمنظور از مونس قرآن است که در قبر همراه و همدم انسان  خواهد بود و منظور از مار و عقرب عذاب قبر است که برای آن پاد زهر که منظور از کارهای نیک است بیاورید و منظور از چراغ نماز شب است  و منظور از گنج ذکر شریف لااله الا الله است و منظور از فرش عمل صالح است باید دانست که عاقبت انسان در دنیا قبر  اوست که یا باغی از باغهای بهشت است یا گودای از گودالهای دوزخ .

امام باقر (ع) می فرماید به این گورها بنگرید که چنان خصوصی در میدان جلوی خانه ها نقش بسته اند لحد هایشان به هم نزدیک و آرامگاهایشان پهلوی هم است اما قدرت دیدار یکدیگر را ندارند در دنیا ساختند و ویران کردند انس گرفتند و سپس از هم جدا و تنها شدند جای گزیدند و سپس بیرون رانده شدند و رحل اقامت افکندند و آنگاه کوچیدند رسول اکرم (ص) فرمودند وقتی بنده مومن به خاک سپرده می شود قبر به او می گوید خوش آمدی و چون بنده بد کردار و یا کافر دفن شود قبر به می گوید: خوش نیامدی

اما آنچه ازهمه  اعمال خوب انسان مهمتر است و باید رعایت کند و ناراحتی او را در هنگام مرگ و قبر و قیامت بر میدارد نماز است که فرمود اگر نماز قبول شود بقیه اعمال انسان نیز مقبول واقع می شود بر نامه ای که هر روز پنج بار انجام می دهیم برنامه ای که یکی از مقدمات آن هنگام تولد انسان ( اذان واقامه ) و یکی هم در پایان حضور مان در دنیا است (نماز میت) لذا آنقدر مهم و حیاتی است که به عنوان یکی از در خواستهای قبر هم به شمار می رود

رسول اکرم (ص) می فرماید: هر گاه بنده به نماز می ایستد و الله اکبر می گوید مانند روزی است که از مادر متولد شده است از گناهان بیرون خواهد رفت و چون بگوید اعوذ بالله من الشیطان الرجیم خدا به هر موئی که در بدنش است ثواب یکسال عبادت می نویسد و چون به خواندن حمد و سوره مشغول می شود خداوند برای او ثواب حج وعمره بنویسد وقتی به رکوع برود مانند این است که به وزن خود صدقه داده است و به هنگام گفتن سمع الله لمن حمده خداوند به وی نظر رحمت افکند و چون در سجده بگویدسبحان ربی الاعلی و بحمده مثل این است که برده ای را آزاد کرده باشدو وقتی که تشهد بخواند خداوند ثواب هزار شهید را به وی عطا کند و چون سلام نماز بگوید و از نماز فارغ بگردد خداوند هشت در بهشت را به سوی او بگشاید که روز قیامت از هر در که بخواهد بی حساب وارد شود .

منبع: ناب نیوز

موفق باشید
۱۸ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۰۰ شهید گمنام
سلام
با مسابقه"عکاسی قاب نور"که توسط سایت هیئتمون برگزار شده بروزیم...
خوشال میشیم شرکت کنید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">